Ράλι ανόδου για τις μεγάλες σάλες καταγράφει η IRI


Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2020


Ανάπτυξη της τάξης του 9,1% έγραψε το κοντέρ του οργανωμένου λιανεμπορίου για το διάστημα μέχρι και δύο εβδομάδες πριν ολοκληρωθεί το δεκάμηνο του 2020. Αυτό προκύπτει από τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η IRI, σύμφωνα με τα οποία την εβδομάδα που έληξε στις 18 Οκτωβρίου, τα σούπερ μάρκετ έτρεξαν με 7,2%. Να σημειωθεί ότι ο τζίρος του λιανεμπορίου είχε φτάσει στο peak του, στα μέσα Μαρτίου, όταν οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 95,7% σε σχέση με πέρσι. Ας πάμε όμως στην τελευταία εβδομάδα που καταγράφει η εταιρεία μετρήσεων. Το επταήμερο που έληξε στις 18 Οκτωβρίου τα σούπερ μάρκετ έβαλαν στα ταμεία τους 117,12 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη των ειδών σπιτιού ήταν ταχύτερη της μέσης εβδομαδιαίας ανάπτυξης (7,2%), καθώς άγγιξε το 8,5%, ενώ τρόφιμα και είδη προσωπικής υγιεινής είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 6% και 5,7%, αντίστοιχα (Πίνακας 1).

 

Διψήφια η ανάπτυξη για την Πελοπόννησο

Αξιοσημείωτο είναι πως τα καταστήματα του συνόλου των περιοχών της χώρας σημείωσαν θετικό πρόσημο. Στον Πίνακα 2 φαίνεται πως με μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου έτρεξε η Πελοπόννησος, ενώ μικρότερη ήταν η άνοδος στην Κρήτη. Τα σούπερ μάρκετ της Αττικής, στην οποία ανήκει περισσότερο από το μισό του τζίρου ολόκληρης της επικράτειας, αναπτύχθηκαν κατά 7% το συγκεκριμένο διάστημα, σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του φθινοπώρου του 2019.

Ράλι ανόδου καταγράφει η IRI για τις μεγάλες σάλες, τα καταστήματα με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ.. Η ανάπτυξη είναι ανάλογη της επιφάνειας των σούπερ μάρκετ, όπως αντανακλούν τα μεγέθη που απεικονίζονται στον Πίνακα 3, ενώ η μικρότερη άνοδος των πωλήσεων διαπιστώνεται για τα convenience, τα καταστήματα με εμβαδόν μικρότερο των 400 τετραγωνικών.

Πηγή: FoodReporter Τεύχος #0381/2-11-2020