Οι καταναλωτικές τάσεις που κυριαρχούν παγκοσμίως, δεν επηρεάζουν μόνο τις εταιρείες τροφίμων οι οποίες ενσωματώνουν πλέον νέες πρακτικές και καινοτόμα προιόντα στη φαρέτρα τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται τα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου.


Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024


Σύμφωνα με το European Supermarket Magazine (ESM), οι αλυσίδες προσαρμόζονται στις τάσεις αυτές, αναδιαμορφώνοντας τους χώρους τους με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ευκολία.

«Φρέσκια» εμπειρία σε πραγματικό χρόνο
Συγκεκριμένα, μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων καινοτομιών, το ESM σημειώνει ότι οι μηχανές χυμού πορτοκαλιού ξεχωρίζουν ως μία από τις πιο ελκυστικές τάσεις, προσφέροντας μια «φρέσκια» εμπειρία σε πραγματικό χρόνο για τους καταναλωτές. Τα σημεία πώλησης φρέσκων χυμών και φρέσκων προϊόντωνεντός των καταστημάτων πληθαίνουν, δημιουργώντας τη δική τους “Fresh Corner”.

Ανάλυση δεδομένων και εξατομίκευση
Επιπρόσθετα, επισημαίνεται ότι τα σούπερ μάρκετ υιοθετούν το 2024 προηγμένες τεχνολογίες, όπως ανάλυση δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη, για να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών στους καταναλωτές τους. Ειδικότερα, από προτάσεις προϊόντων που βασίζονται σε ατομικές προτιμήσεις έως και αποκλειστικές προσφορές, τα σούπερ μάρκετ αξιοποιούν την τεχνολογία για να ενισχύσουν περαιτέρω τη σχέση τους με τους πελάτες.
Επιπλέον, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και του αυτοματισμού παραμένει κινητήρια δύναμη στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς η επιλογή των self-check out διευρύνεται.

Βιωσιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Η περιβαλλοντική ανησυχία παραμένει προτεραιότητα για πολλούς καταναλωτές. Τα σούπερ μάρκετ, ανταποκρινόμενα στην εν λόγω τάση, καθώς συνεχίζουν να εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές σε όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού τους. Από τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης έως την προώθηση τοπικών και βιολογικών προϊόντων, οι λιανέμποροι υιοθετούν μια ολιστική προσέγγιση για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Πηγή: Food Reporter #1103/2024-01-19