Δεν είναι μυστικό πως σχεδόν όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ «σκανάρουν» διαρκώς την αγορά για τυχόν ευκαιρίες.


Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2019


 

Πρόσφατα μάλιστα, στελέχη του «Μασούτη» αποκάλυψε πως μετά την απόκτηση της Προμηθευτικής γίνονται συζητήσεις με αρκετές μικρομεσαίες αλυσίδες σε όλη την Ελλάδα, όπως η «Γουντσίδης» στη Δράμα και η «Δήμητρα Μάρκετ» στην Κέρκυρα, οι οποίες θα μπορούσαν να μπουν κάτω από την «ομπρέλα» της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.

Ανάλογες δηλώσεις έχουν κάνει κατά καιρούς και οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος και η My Market του ομίλου METRO στο πλαίσιο της προσπάθειας για επέκταση της παρουσίας τους.

«Αυτή τη στιγμή όλοι συζητάνε με όλους», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά έμπειρο στέλεχος του κλάδου περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο και άλλων ανακατατάξεων το επόμενο διάστημα, όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια με τις εμβληματικές εξαγορές του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη και του Βερόπουλου από την METRO της οικογένειας Παντελιάδη.

Πέρα από την αδυναμία των μικρότερων παικτών να ακολουθήσουν τον καταιγισμό προσφορών και εκπτώσεων που διαθέτουν στο καταναλωτικών οι ισχυροί του λιανεμπορίου, καταλυτικό στη συγκέντρωση του κλάδου παίζει η στασιμότητα στην ανάκαμψη της κατανάλωσης. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα το ΙΕΛΚΑ, μεσοσταθμικά εκτιμάται μια αύξηση στις πωλήσεις της τάξης μόλις του 0,5% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018. Όσο το παραπάνω σκηνικό δεν αλλάζει θεαματικά προς το καλύτερο, η ανάγκη για νέες συμμαχίες θα παραμένει έντονη.