Κρατούν τα σκήπτρα της ανάπτυξης η Κρήτη και οι μεγάλες σάλες


Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2021


Με το δεξί μπήκε για το οργανωμένο λιανεμπόριο το 2021, καθώς την πρώτη εβδομάδα του χρόνου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 13,7%, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της IRI για την ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις έφτασαν συγκεκριμένα τα 128,1 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο διάστημα δεν είχαν ξεπεράσει τα 113 εκατομμύρια. Τα έσοδα αυτά αφορούν τις τελευταίες μέρες πριν αλλάξει η χρονιά, καθώς και την πρώτη Κυριακή του 2020.

Πίνακας 1

Στον Πίνακα 1 φαίνεται πως πρωταθλήτρια υπερκατηγορία είναι αυτή των τροφίμων, καθώς είναι η μοναδική που αναπτύχθηκε με διψήφιο ποσοστό (15,7%). Ακολούθησαν τα είδη νοικοκυριού (9,1%) και τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (7,5%). Η Κρήτη εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα της κατανάλωσης, καθώς η ανάπτυξη του τζίρου στα καταστήματά της ξεπερνά το 28%, παρότι στην πίτα των συνολικών εσόδων των σούπερ μάρκετ η συνεισφορά του νησιού είναι μικρή και φτάνει μόλις το 6% (Πίνακας 2).

Πίνακας 2 

Σημαντική είναι η αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης, όπου τα έσοδα αναπτύχθηκαν κατά 22,4% και 18,5% αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι βραδύτερα από όλες τις περιοχές έτρεξε η Αττική, στην οποία πάντως αντιστοιχούν περισσότερο από τις μισές πωλήσεις του οργανωμένου. Η ανάπτυξη που κατέγραψε έφτασε σχεδόν το 9%. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να δίνουν εμπιστοσύνη στις μεγάλες σάλες, κατηγορία η οποία είδε τις πωλήσεις των FMCGs να αυξάνονται κατά 21,7% (Πίνακας 3).

Πίνακας 3

Αναφορικά με τον τύπο των καταστημάτων, οι πωλήσεις στα μεγάλα σούπερ έφτασαν το +14,3% στην εκπνοή του 2020 και τις πρώτες μέρες του 2021, τα μεσαία καταστήματα τζίραραν 10,8% περισσότερο το ίδιο διάστημα και τα convenience των αλυσίδων αναπτύχθηκαν κατά 9,1%.

Χριστίνα Παπαγιάννη

Πηγή: FOODReporter - #0427/20-01- 2021