Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2025


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τους θερινούς μήνες, διαφαίνεται ότι τα ελληνικά νησιά και η Κρήτη πρωτοστατούν στην αύξηση πωλήσεων.
Το καλοκαίρι 2024, η συνολική αξία πωλήσεων FMCGs ενισχύθηκε σημαντικά.

Τα νησιά έπιασαν μερίδιο 8% και χωριστά, η Κρήτη 5,7%. Η ηπειρωτική Ελλάδα παρουσίασε χαμηλότερη ανάπτυξη: 3,9%.
Αξιοσημείωτη είναι η συνεχής άνοδος σε καλοκαιρινές κατηγορίες όπως τα αλκοολούχα ποτά, τα σνακ και τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία επωφελούνται από την αυξημένη ζήτηση σε τουριστικούς προορισμούς.

Η τάση είχε διαφανεί από το Φεβρουάριο, όταν για πρώτη φορά η Circana ενέταξε τη συγκεκριμένη μέτρηση στο Market View της. Τα αλκοολούχα ποτά κατέγραψαν ετήσια αύξηση αξίας 18,1% για το 2024, ενώ τα σνακ σημείωσαν αύξηση 11%.

Οι τιμές ανά μονάδα παρουσίασαν αύξηση το καλοκαίρι, επηρεαζόμενες κυρίως από τα τρόφιμα. Τα στοιχεία δείχνουν πως το καλοκαίρι αποτελεί περίοδο ενισχυμένης κατανάλωσης, αλλά και σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων, λόγω αυξημένης ζήτησης σε περιοχές περιορισμένης προσφοράς.

Η επιχειρησιακή στρατηγική των λιανεμπόρων φαίνεται να εστιάζει περισσότερο σε γεωγραφικές περιοχές με υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον, με μεγαλύτερη επένδυση σε αποθέματα, προωθήσεις και παρουσία προϊόντων.
Παρότι παρατηρείται γενική μείωση της προωθητικής έντασης, το καλοκαίρι παραμένει περίοδος με έντονη εμπορική κινητικότητα, ειδικά σε δημοφιλείς περιοχές.

Ελισάβετ Παπούλιου

 

Πηγή: FoodReporter 13 Ιουνίου 2025 #1427, σελίδα 13.