Σε μία χρονιά κατά την οποία οι περισσότεροι παίκτες της αγοράς επιδιώκουν να κρατήσουν τις πωλήσεις τους και να αυξήσουν τα επίπεδα κερδοφορίας εξελίσσεται το 2021, δεδομένου ότι πέρυσι τα κόστη ήταν σημαντικά μεγαλύτερα, λόγω των έκτακτων κινήσεων και δαπανών που λόγω συνθηκών πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα πεδία από την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για να καλύψει τη ζήτηση και τα αυξημένα ωράρια λόγω της πανδημίας, μέχρι τα λειτουργικά κόστη που σχετίζονται με την προστασία του προσωπικού.


Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2021


Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter κατά το εννεάμηνο του 2021 οι πωλήσεις για το σύνολο των FMCG του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι υπολογίζεται ότι είναι αυξημένες κατά 2,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στοίχημα αποτελούν οι επόμενοι μήνες και ιδίως η περίοδος των γιορτών για το σύνολο της αγοράς, δεδομένου ότι αρκετοί από τους βασικούς παίκτες αλλά και οι μικρότεροι επιδιώκουν να κρατήσουν ανέπαφες τις επιδόσεις τους, κάτι που σε επίπεδο πωλήσεων δεν αποκλείεται να συμβεί, εάν ληφθεί υπόψη και το γεγονός των αυξημένων τιμών που μεταφέρονται εκ των πραγμάτων στο ράφι, σε συνέχεια της αύξησης στα μεταφορικά, στις τιμές των πρώτων υλών και λοιπών ανελαστικών δαπανών που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι επιδόσεις των μεγαλύτερων παικτών

Εξετάζοντας τους βασικότερους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου, ο Σκλαβενίτης σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έχουμε στην διάθεσή μας καταγράφει ποσοστό αύξησης πωλήσεων κατά 4,9%, η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίζει μείωση των πωλήσεων κατά -3,8%, ο όμιλος Metro κινείται με +2,5%, η Μασούτης με +0,8%, ο Γαλαξίας κινείται στα επίπεδα του -1 έως +1% ενώ η Lidl υπολογίζεται περίπου το -3%. Στο +3,1% οι τιμές από Σεπτέμβριο σε Σεπτέμβριο. Σε ό,τι αφορά την πορεία των τιμών, στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής κάνουν λόγο για αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,4% τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021. Ταυτόχρονα προκύπτει αύξηση του ίδιου δείκτη κατά 2,2% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.

Συγκρίνοντας τον φετινό Σεπτέμβριο με τον περσινό οι σημαντικότερες αυξήσεις που επηρεάζουν τον γενικό δείκτη προκύπτουν και από την ομάδα διατροφής - μαζί με την αύξηση στο κόστος ενέργειας και στη στέγαση - και μη αλκοολούχων ποτών με συνολική αύξηση κατά 3,1%.

Το ποσοστό αυτό προέρχεται από επιμέρους αυξήσεις στο ψωμί, στα ψάρια, στα αυγά, στο ελαιόλαδο, στα άλλα βρώσιμα έλαια, στα νωπά λαχανικά, σε σοκολάτες και προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά πρωϊνού, στο χοιρινό, στα αλλαντικά, στο γιαούρτι, στα γλυκά κουταλιού, στις μαρμελάδες και στο μέλι. Μάλιστα, ο τομέας διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών κινούνταν ήδη ανοδικά το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 2,4%.

 

Αύξηση τιμών σε επιμέρους

(Σεπτέμβριος 2021-Σεπτέμβριος2020*)

Ψωμί +2,6%
Αρνί-κατσίκι 17,5%
Νωπά ψάρια 7,9%
Αυγά 3,5%
Ελαιόλαδο 18,4%
Άλλα βρώσιμα έλαια 14%
Νωπά λαχανικά 21,1%
Σοκολάτες 4,4%
Δημητριακά πρωινού -4,5%
Χοιρινό -2,6%
Αλλαντικά -3,9%
Γιαούρτι -2,7%
Γλυκά κουταλιού – μαρμελάδες – μέλι -2,9%
*Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ

 

Γιώργος Λαμπίρης

Πηγή: FOODReporter #0597/20-10-2021

Εικόνα: pixabay.com