Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για το σύνολο του 2022, ενώ παρόμοια αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν και τα FMCGs στο σύνολό τους στο 6,1%, η οποία οφείλεται, ωστόσο, αποκλειστικά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που επικράτησαν στην αγορά, καθώς οι τεμαχιακές πωλήσεις παρουσίασαν αρνητικό πρόσημο στο -0,6%, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η NielsenIQ.


Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2023


Αναλυτικότερα, όσον αφορά στα διαφορετικά τρίμηνα του 2022, η NielsenIQ σημειώνει ότι υπήρχε σημαντική αύξηση της πληθωριστικής πίεσης στον κλάδο των FMCGs, καθώς από το 1,6% που σημειώθηκε το α’ τρίμηνο 2022, έφτασε στο 10,9% κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με την πτώση του όγκου, ωστόσο, να συγκρατείται κατά την διάρκεια του έτους. Στο γ’ τρίμηνο 2022, ο τουρισμός φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση, καθώς παρ’ όλο τον διπλασιασμό σχεδόν του επιπέδου της μέσης τιμής σε σχέση με το β’ τρίμηνο, η ζήτηση παρουσίασε θετικό πρόσημο στο 1,1%

Τα Τρόφιμα και Ποτά παρουσίασαν την πιο θετική τάση με 7,1%

Επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στην κατηγορία των Τρόφιμων και Ποτών, εκείνη παρουσίασε την πιο θετική τάση της τάξεως του 7,1%, με τη ζήτηση να παραμένει σχεδόν σταθερή (0,5%). Επιπλέον, στα Τρόφιμα και Ποτά, ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθαρά λόγω ανατιμήσεων, παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, τα Σπορέλαια (30,6%) και τα Ελαιόλαδα (16,4%), ενώ μείωση στο τζίρο τους είχαν ορισμένες από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών όπως το Κρασί (6,0%) και το Ουίσκι (3,2%), πιθανότατα και λόγω της στροφής στην κατανάλωση εκτός σπιτιού,
σύμφωνα με την NielsenIQ. 

Τα Hypermarkets και τα μικρότερα καταστήματα συνέχισαν  την αναπτυξιακή τους πορεία στο 7,2%

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο 7,2%, ενώ τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν και οι μικρότερες αίθουσες (>1000 τ.μ.).Παρατηρώντας, επίσης, την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών,, όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης και της Πελοποννήσου, οι οποίες φαίνεται να τονώθηκαν σημαντικά από την τουριστική δραστηριότητα, σημειώνοντας αύξηση τζίρου κατά 9,2 και 8,5% σε σχέση με το 2021.

 

Πηγή: Food Reporter #0873/2023-01-18