Αρνητική τάση για τα FMCGs σε όλες τις εβδομάδες του μήνα.


Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2022


Αρνητική ήταν η τάση (-1%), που παρουσίασε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, στο σύνολό του, για τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2020, έναν μήνα με ιδιαίτερη βαρύτητα για τον κλάδο, καθώς κατά την διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου αυτού. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το πρόσημο ήταν αρνητικό, η μείωση κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα εάν αναλογιστεί κανείς ότι τον Δεκέμβριο του 2020 ήταν ανενεργό το κανάλι της εστίασης λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Στο -2,4% τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα

Ακόμη πιο έντονα αρνητικός, στο -2,4%, ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών (-2,9% σε αξία).

Μάλιστα σε όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων της τάξης του +5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (28/12-03/01), ωστόσο αυτό αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Με διψήφιο ρυθμό έτρεξαν τα προϊόντα Bazaar

Όσον αφορά στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο +14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν αρνητική τάση, στο -0,9% για το σύνολο του μήνα.

Ζυμαρικά και Τσάι & Αφεψήματα ξεχώρισαν σε επίπεδο ανάπτυξης

Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού & των Αφεψημάτων τον μήνα αυτό στο +9,8% κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%). Τέλος, όπως ήταν και αναμενόμενο, ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα, καθώς φέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.

Πηγή: FOODReporter #0654/21- 01- 2022