Με έμφαση στις ανερχόμενες τάσεις στα φρέσκα προϊόντα, καθώς και τις προκλήσεις που θα παρουσιάσει ο κλάδος φρούτων και λαχανικών το 2023, η πρόσφατη έκθεση της Fruit Logistica φέρνει στο προσκήνιο τη σημαντικότητα του ηθικού εμπορίου και της τεχνολογικής εξέλιξης για μία επιχείρηση του κλάδου, η οποία θέλει να αναπτυχθεί μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον το οποίο βάλλεται από τον πληθωρισμό.


Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2023


Αναλυτικότερα, μία από τις σημαντικότερες καταναλωτικές τάσεις που αναμένεται να αντικρίσει ο κλάδος φρέσκων προϊόντων το 2023, είναι το ηθικό εμπόριο, ήτοι ο σεβασμός και η ευημερία των εργαζομένων μέσα από ένα ανεπτυγμένο πνεύμα εταιρικής ευθύνης. Σύμφωνα με την έκθεση, η αγορά με την εταιρική ευθύνη αλλά και τη βιωσιμότητα οφείλει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη μέσα από την οπτική γωνία των καταναλωτών.

Επιπλέον, στην έκθεση της Fruit Logistica παρουσιάζεται έντονα η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στον κλάδο, αποτελώντας μία από τις πιο καινοτόμες τάσεις το 2023 και αργότερα. Στην έκθεση γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στον ποιοτικό έλεγχο, έναν ζωτικό κρίκο στην αλυσίδα τροφίμων, φέρνοντας ως παράδειγμα την ισραηλινή εταιρεία Clarifruit, η οποία έχει αναπτύξει ένα AI λογισμικό ελέγχου για την επιχείρηση φρέσκων προϊόντων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία για την αυτοματοποίηση των επιθεωρήσεων και τη μέτρηση στοιχείων όπως το χρώμα, το μέγεθος και τα ελαττώματα των φρούτων και λαχανικών. Σε συνέχεια της εκτεταμένης χρήσης τελευταίας τεχνολογίας, η έκθεση χρησιμοποιεί το παράδειγμα της startup Agritech Mavuno, η οποία μέσα από το πρόγραμμα ανοιχτού κώδικα Copernicus της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος, χρησιμοποιεί δορυφορικές εικόνες και μηχανική εκμάθηση για να ενισχύσει τις αποδόσεις και το εισόδημα για τους αγρότες μικροϊδιοκτητών στην Αφρική. Λαμβάνουμε δορυφορικές εικόνες.

Ξεπερνώντας τις προκλήσεις

Μέσα σε ένα κλίμα έντονης ανταγωνιστικότητας, οι προμηθευτές του κλάδου φρέσκων προϊόντων οφείλουν να διαφοροποιούνται ως προς την ποιότητα και τις τιμές που προσφέρουν στο μέσο καταναλωτή στην Ευρώπη, μέσα από ισχυρές στρατηγικές μάρκετινγκ, σύμφωνα με την έκθεση. Σημειώνεται ότι, καθώς οι επιχειρήσεις φρούτων και λαχανικών ανακάμπτουν από τα «χρέη» της πανδημίας, πρέπει μέσα από στρατηγικά πλάνα με έξυπνες και καινοτόμες ιδέες, να αντιμετωπίσουν και άλλες προκλήσεις, όπως τον πληθωρισμό, το δυσβάστακτο κόστος ενέργειας, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την κλιματική αλλαγή.

 

Πηγή: Food Reporter #0891/2023-02-13