Παγιώνεται η τάση που διαμορφώθηκε στη διάρκεια του lockdown


Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020


Η αυξημένη χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές που καταγράφηκε στη διάρκεια του lockdown εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού φαίνεται να παγιώνεται και να αποτελεί πλέον τη νέα κανονικότητα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ στα τέλη του περασμένου Αυγούστου.

Συγκριμένα, όπως φαίνεται στον Πίνακα 1, από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο του 2019, το ποσοστό αυτό έχει υπερδιπλασιαστεί τον Αύγουστο 2020, φτάνοντας το 50%, στα ίδια περίπου επίπεδα με τον περασμένο Μάιο.

Το εύρημα αυτό φαίνεται να διαψεύδει τις προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση.

Ανεβαίνουν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμου φαγητού

Όσον αφορά συγκεκριμένα στην αγορά τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα αύξηση, φτάνοντας στο 38%, έναντι 25% στις αρχές Απριλίου και 33% στα τέλη Μαΐου. Αντίθετα, πτωτικά κινούνται οι παραγγελίες από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, υποχωρώντας στο 5%, που και πάλι όμως είναι κατά 500% αυξημένο συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του 2019.

Προτιμούν την παράδοση κατ’ οίκον από την παραλαβή από το κατάστημα

Την ίδια στιγμή, όπως αποτυπώνεται στον Πίνακα 2, οι καταναλωτές εμφανίζονται να προτιμούν με μεγάλη διαφορά την παράδοση κατ’ οίκον, με ποσοστό 57%, έναντι 17% της παραλαβής από το κατάστημα, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο. Η παράδοση κατ’ οίκον θεωρείται πιο εύκολη από το 62%, πιο εξυπηρετική από το 53%, πιο ασφαλής για την υγεία από το 49% και συνολικά καλύτερη από το 46%.

Λιγότεροι φοβούνται την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ

Όπως φαίνεται στον Πίνακα 3, το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμά να αγοράσει εξ αποστάσεως προϊόντα σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί από 14% τον Απρίλιο σε 7% τον Αύγουστο, ενώ το ποσοστό αυτών που φοβούνται να επισκεφθούν το κατάστημα έχει μειωθεί από 22% σε 7%.

 

Σπύρος Πιστικός

Πηγή: FoodReporter 10/09/2020 #0345