Η νέα εποχή στο ελληνικό λιανεμπόριο: Λιγότερη ρύθμιση, στοχευμένες προσφορές, στροφή στον πελάτη
Τετάρτη, 30 Απριλίου 2025
Στο πάνελ συζήτησης «The New Era» του 15ου Food Retail Conference από την BOUSSIAS events, στις 3 Απριλίου 2025, συζητήθηκαν οι νομοθετικές μεταρρυθμίσεις και ο αντίκτυπός τους στο οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα. Στη συζήτηση συμμετείχαν ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, γενικός διευθυντής της Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, ο Δημήτρης Κοντός, γενικός επιχειρησιακός διευθυντής της Metro AEBE, και ο Ανδρέας Συμεώνογλου, senior vice president commerce and marketing στην ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι οι πληθωριστικές πιέσεις ανάγκασαν πολλές χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, να λάβουν έκτακτα μέτρα. Ανέφερε ότι, παρότι οι ανατιμήσεις συνεχίζονται, ο πληθωρισμός έχει μειωθεί σημαντικά, επιτρέποντας τη σταδιακή απόσυρση των μέτρων. Η ελληνική αγορά θα ακολουθήσει τις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις και στάθηκε στον Κώδικα Δεοντολογίας, που προωθεί τη διαφάνεια στις εκπτώσεις. Υπονόησε, μάλιστα, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες μεταρρυθμίσεις. Ο κ. Συμεώνογλου τόνισε ότι ο Κώδικας βελτιώνει την επικοινωνία με τους πελάτες και ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος προσαρμόστηκε από την αρχή, παρά τις δυσκολίες λόγω παλαιών πρακτικών. Ανέφερε τις προκλήσεις στις μηχανογραφικές υποδομές και σημείωσε ότι, πλέον, οι επιχειρήσεις λειτουργούν με κοινούς κανόνες, εστιάζοντας στη στρατηγική διαφοροποίησης.
Ο κλάδος συμμορφώνεται, αλλα η καταναλωτική αμφισβήτηση συνεχίζεται
Ο κ. Κοντός αναφέρθηκε στα μέτρα που εφαρμόστηκαν, τα οποία θεωρήθηκαν απαραίτητα για την προστασία του καταναλωτή και της αγοράς. Εξέφρασε, όμως, ανησυχία για τη δυσπιστία προς τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, που συχνά παρουσιάζονται ως οι «κακοί της ιστορίας». Αν και ο κλάδος συμμορφώνεται με τους κανονισμούς, η δημόσια συζήτηση εστιάζει μόνο σε περιπτώσεις λαθών, επηρεάζοντας αρνητικά την κατανάλωση. Ο κ. Γεροστεργιούδης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις καταναλωτικές τάσεις λόγω των μεταρρυθμίσεων, επικαλέστηκε ένα γνωμικό: «Το ερώτημα δεν είναι μόνο τι νέο θα έρθει και τι θα αλλάξει τα επόμενα δέκα χρόνια», προσθέτοντας ο ίδιος σε αυτό ότι σημαντικό είναι κυρίως τι δεν θα αλλάξει, γιατί πάνω στη σταθερότητα μπορεί κανείς να χαράξει στρατηγική. Σημείωσε ότι, η Μασούτης στηρίζεται σε τρεις άξονες: τη σημασία του σημείου πώλησης, την ποιότητα και, το σημαντικότερο, τις τιμές. Ο κ. Αναγνωστόπουλος ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο θα αναστείλει την αγορανομική διάταξη περί περιορισμού του μεικτού περιθωρίου κέρδους στις 30 Απριλίου. Μεγάλος χορηγός του 15ου Food Retail Conference ήταν η Entersoft του Ομίλου Softone, χορηγός η iQom του Ομίλου Epsilon Net και υποστηρικτής η pay pod.
Φωτεινή Αποστόλου
Πηγή: FoodReporter 4 Απριλίου 2025 #1381, σελίδα 2