Ελληνικές εξαγωγές τροφίμων: Η ανάγκη για αυτόνομη παρουσία στις διεθνείς αγορές
Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2025
Το ψηφιακό εργαστήριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με θέμα: «Εμπόδια εισόδου σε νέες αγορές: Η περίπτωση του κλάδου των τροφίμων», έφερε στο προσκήνιο τις προκλήσεις, αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει ο κλάδος, αναδεικνύοντας τη σημασία της στρατηγικής προσέγγισης των διεθνών αγορών. Ειδικότερα, η διευθύντρια του τομέα διεθνών σχέσεων του ΣΕΒ, Βίκυ Μακρυγιάννη, τόνισε τη σταθερά ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων, με τα παραδοσιακά προϊόντα – φέτα, γιαούρτι, ελαιόλαδο και ελιές – να συμβάλλουν κατά 2,4% στην αύξηση των εξαγωγών το 2024 (Eurostat). Tο μερίδιο των ελληνικών προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαπενταετίας, ενώ οι εκτιμήσεις για το 2025 δείχνουν περαιτέρω ανάπτυξη σε βασικές αγορές, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία. Με τη σειρά του, ο πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, επισήμανε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι εξαγωγές πραγματοποιούνται μέσω εισαγωγέων των ξένων αγορών. Όπως ανέφερε, οι επιχειρηματικές επιδιώξεις των Ελλήνων παραγωγών και των ξένων εισαγωγέων δεν ταυτίζονται πάντα, γεγονός που περιορίζει τις προοπτικές ανάπτυξης. Υπογράμμισε τη σημασία της δημιουργίας υποδομών στις αγορές-στόχους, προκειμένου να ενισχυθεί η τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων στα ράφια διεθνών αλυσίδων. Η άμεση προσέγγιση των αγορών μέσω τοπικών στελεχών, που γνωρίζουν τις ανάγκες κάθε χώρας, αποτελεί το κλειδί για την ενίσχυση της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Φωτεινή Αποστόλου
Πηγή: FoodReporter 26 Φεβρουαρίου 2025 #1356, σελίδα 4