Πριν από την αφαίρεση της ζάχαρης στο γιαούρτι των παιδιών, μία Ολλανδική εταιρεία τροφίμων πραγματοποίησε δοκιμασία γευσιγνωσίας σε μια κλασική τηλεοπτική διαφήμιση των ΗΠΑ, στην οποία δύο νεαρά αγόρια παίρνουν το μικρό τους αδερφό για να δοκιμάσουν ένα νέο δημητριακό.
Η αλυσίδα των σούπερ μάρκετ προσκάλεσε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών για «τυφλές» δοκιμές γεύσης του υπάρχοντος γιαουρτιού και την προτεινόμενη αντίδραση τους. Όπως και ο μικρός Mikey, ο οποίος ακούει τα αδέλφια του, καταβροχθίζοντας τα υποθετικά υγιή δημητριακά, η πλειοψηφία των Ολλανδών παιδιών προτιμούσε τη νέα έκδοση.


Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2018


Τα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή μιας πίεσης για τη μείωση της ποσότητας ζάχαρης στα τρόφιμα και τα ποτά, ενώ οι ομάδες καταναλωτών πιέζουν για υγιέστερη αλλά προσιτή σύνθεση και οι κυβερνήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ισπανία και άλλες χώρες επιβάλλουν φόρους στα αρωματισμένα ποτά ή γλυκά. Οι εταιρείες τροφίμων προσπαθούν να εντοπίσουν πόση ζάχαρη μπορούν να κόψουν πριν οι αγοραστές απορρίψουν τα προϊόντα τους.

"Αν πείτε στους καταναλωτές ότι ένα προϊόν έχει λιγότερη ζάχαρη, συχνά θα σταματήσουν να αγοράζουν επειδή πιστεύουν ότι θα δοκιμάσουν κάτι υποδεέστερο γευστικά", δήλωσε η Kate Ewart, διευθυντής ανάπτυξης προϊόντων της Tesco, του μεγαλύτερου λιανοπωλητή του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η Nestle έχει επιχειρήσει μέσω της τεχνολογίας να αλλάξει τη δομή της ζάχαρης για να γίνει πιο γλυκιά σε μικρές ποσότητες, η Coca-Cola και η PepsiCo κόβουν τη ζάχαρη σε δεκάδες ποτά και η Unilever έχει μειώσει το μέγεθος των παγωτών Magnum. Τα μέτρα κατά της ζάχαρης αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση για τα ευρωπαϊκά είδη διατροφής, με λιγότερους πόρους για την έρευνα και την ανάπτυξη και την άμεση συμμόρφωση στους νέους κανονισμούς στις κύριες αγορές τους.

Τα σουπερμάρκετ δοκιμάζουν τα τρόφιμά με δική τους ετικέτα, τα οποία έχουν αυξηθεί σχεδόν στο ήμισυ των πωλήσεων του κλάδου των £ 105δις στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τον ερευνητή της βιομηχανίας Kantar Worldpanel. Αυτές οι σειρές παρέχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους επειδή γίνονται από μικρότερους εξωτερικούς εργολάβους από τους παγκόσμιους γίγαντες των τροφίμων, δίνοντας στους λιανοπωλητές περισσότερη διαπραγματευτική ισχύ.

Για να αποφευχθεί η αλλοτρίωση των αγοραστών των ιδιωτικών ετικετών, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν το Taste the Difference, η Sainsbury το άλλο supermarket στο Ηνωμένο Βασίλειο, επιχειρεί να απομακρύνει τη ζάχαρη "με μυστικότητα", δήλωσε η διατροφολόγος της εταιρείας Julie Dean. Η εταιρεία έχει μειώσει τη ζάχαρη κατά μέσο όρο 13 τοις εκατό σε 80 από τις γραμμές δημητριακών πρωινού της και κατά 70 τοις εκατό και 30 τοις εκατό, αντίστοιχα, σε λεμονάδα και cola της δικής του μάρκας.

Ο λιανοπωλητής που εδρεύει στο Λονδίνο αρχικά παίρνει όσο το δυνατόν περισσότερη ζάχαρη χωρίς να βλάπτει σημαντικά τη γεύση, στη συνέχεια πειραματίζεται με διάφορα κοκτέιλ γλυκαντικών. Τα προϊόντα μπορεί να διαρκέσουν έως και ένα χρόνο για να ανασχεδιαστούν με τα σημαντικότερα να υποβάλλονται σε δοκιμές από αρκετούς χιλιάδες πελάτες. Εάν η πλειοψηφία προτιμά το παλιό προϊόν, η Sainsbury’s δεν θα πουλήσει την τροποποιημένη. Ακόμα και τότε, μπορεί να υπάρχουν δυσλειτουργίες όταν η αναθεωρημένη έκδοση τοποθετείται στα ράφια.

"Υπάρχει πάντα ένας «αρχικός κλυδωνισμός», επειδή οι καταναλωτές είναι κατά πλειοψηφία αρκετά έως πολύ ευαίσθητοι, ειδικά αν είναι μακροπρόθεσμοι καταναλωτές αυτού του προϊόντος", δήλωσε ο Dean. "Αλλά συνήθως μετά από λίγο απορρίπτει το παλαιό και υιοθετεί το νέο στο ίδιο επίπεδο."

Η Rival Tesco έχει μειώσει τη ζάχαρη σε μια σειρά προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των σάλτσες μαγειρέματος κατά 18% και της μείωσης κατά 9,5% στα δημητριακά για πρωινό. Η εταιρεία έχει διαπιστώσει ότι πρέπει να είναι προσεκτική στην επικοινωνία των παραπάνω μεταβολών στα προϊόντα προς τους αγοραστές, έτσι ώστε να μην θεωρείται ότι καλλιεργεί μία χωρίς επιείκεια νοοτροπία σχετικά με τις κατεστημένες γευστικές τους συνήθειες.

«Πρέπει να αναδημιουργήσουμε σιγά-σιγά τις γεύσεις των καταναλωτών», δήλωσε ο Ewart. "Είναι μια διαρκής πρόκληση και πρέπει να συνεχίσουμε να το κάνουμε."

Η Ολλανδική εταιρεία τροφίμων, που ανήκει στην Royal Ahold Delhaize, ενθάρρυνε οι δοκιμαστές γιαουρτιού να συνιστούν μέρος του «παιδικού συμβουλίου» της εταιρείας, το οποίο καθιερώθηκε για να διασφαλίσει ότι η αναδιαμορφωμένη και υγιέστερη γκάμα του δεν θα χάσει το σήμα με μια φημισμένη ομάδα καταναλωτών.

Η εταιρεία συγκέντρωσε 25 από αυτούς σε ένα γραφείο στο Amstelveen, μια πόλη νότια του Άμστερνταμ, πέρυσι για τη δοκιμή. Τα παιδιά ερωτήθηκαν το ένα προς ένα σε ένα ξεχωριστό δωμάτιο για να αποτρέψουν την πίεση των συμμαθητών από την ταλάντωση των αποτελεσμάτων. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ταξινομήσουν τη γεύση, το χρώμα και την υφή των αναδιαμορφωμένων γιαουρτιών σε κλίμακα από το 1 έως το 10. Τέλος, ο ερευνητής ζήτησε ένα like ή ένα step-back για αξιολόγηση.

"Ήταν σαν ένα focus group αποτελούμενο όμως από παιδιά", δήλωσε η Megan Hellstedt, αντιπρόεδρος για την αειφόρο λιανική πώληση στο Ahold Delhaize. "Η κύρια πρόκληση για εμάς είναι αν θα εξακολουθούν οι άνθρωποι να προτιμούν γευστικά προϊόντα με λιγότερα υπό απαγόρευση συστατικά;"