Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen για την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου


Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020


Με θετικό – αν και χαμηλό –ρυθμό ανάπτυξης ξεκίνησε ο Αύγουστος για τις πωλήσεις του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου, που φέρεται να μέτρησε τις απώλειες της μειωμένης τουριστικής κίνησης που προκάλεσε η πανδημία. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις FMCGs την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου κινήθηκαν ανοδικά κατά 1,5%, όπως φαίνεται και στον Πίνακα 1, και ανέτρεψαν την πτώση του 4,2% της εβδομάδας που έληξε στις 2 Αυγούστου.

Το ποσοστό αυτό είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό που καταγράφουν οι κορυφαίες 16 αλλά και οι κορυφαίες 5 ευρωπαϊκές αγορές, που έτρεξαν αντίστοιχα με 7,9% και 7,4% την εβδομάδα που έληξε στις 9 Αυγούστου. (Πίνακας 2). Η Ελλάδα μάλιστα ανήκει στη μειοψηφία των χωρών των οποίων οι πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών σημείωσαν μονοψήφια ανάπτυξη. Ενδεικτικά, μόνο το οργανωμένο λιανεμπόριο της Πορτογαλίας κατέγραψε μικρότερη αύξηση τζίρου από την Ελλάδα (+1%), ενώ οι πωλήσεις σε Πολωνία και Τουρκία μειώθηκαν την συγκεκριμένη εβδομάδα κατά 7,6% και 4,7% αντίστοιχα.

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ανάμεσα στις αγορές που μετρά η Nielsen σημείωσαν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου

  • το Βέλγιο (+14,8%),
  • η Ολλανδία (13,1%) και
  • η Νορβηγία: (19%),
  • ενώ η λιανεμπορική αγορά των ΗΠΑ έτρεξε με 10,1%.

 

Χριστίνα Παπαγιάννη

Πηγή: FoodReporter 02/09/2020 #0339