Η καλοκαιρινή περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Και ενώ η τουριστική βιομηχανία και ο κλάδος φιλοξενίας καταγράφουν ένα σταθμικό όφελος στις πωλήσεις, το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο συχνά βλέπει τις πωλήσεις όχι και τόσο «θερμές» κατ’ αναλογία με την ζέστη και τις αυξανόμενες θερμοκρασίες.


Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2019


 

Αυτή η πτώση των πωλήσεων οφείλεται σε πολλούς αγοραστές που επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε διαφορετικές δραστηριότητες, όπως εκδρομές, συναυλίες και φεστιβάλ εξωτερικού χώρου, αλλά και αθλητικές εκδηλώσεις, για να αναφέρουμε μόνο μερικά παραδείγματα.

Εντούτοις, αυτή η πτώση πωλήσεων δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή ως το status quo. Στην πραγματικότητα, οι έξυπνοι έμποροι λιανικής πώλησης μπορούν να επωφεληθούν από τις τουριστικές δαπάνες του έτους, ενώ παράλληλα δίνουν έμφαση και στους ντόπιους πελάτες. Είτε η λιανικής πώλησης επιχείρησή σας είναι κατά κύριο λόγο online είτε έχει και φυσικά καταστήματα, υπάρχουν τρόποι να επωφεληθείτε από την εποχή του καλοκαιριού, χρησιμοποιώντας ορισμένες εποχικές στρατηγικές προώθησης πωλήσεων, όπως ενδεικτικά τα παρακάτω:

1. Διοργανώστε ένα καλοκαιρινό γεγονός

Ποιος δεν αγαπά ένα πάρτυ; Οι καλοκαιρινοί μήνες ευνούν τα μπάρμπεκιου και τα πάρτυ δίπλα στην πισίνα, δημιουργώντας έτσι ένα γεγονός που οι αγοραστές θα θέλουν να παρακολουθήσουν. Βάλετε τους πελάτες σας σε ένα κλιματιζόμενο περιβάλλον, προσφέρετε δροσερά ποτά και προγραμματίστε μία εκδήλωση, όπως μια επίδειξη στο κατάστημα από έναν από τους προμηθευτές σας, με τα προϊόντα του ή ένα show trunk με τους καλύτερους προμηθευτές σας. Αυτό όχι μόνο αυξάνει την κυκλοφορία των δυνητικών πελατών στο κατάστημά σας, αλλά βοηθά να δημιουργηθεί μια αίσθηση της συλλογικότητας, πολύ θετική για την περαιτέρω καταναλωτική προτίμηση πιστών πελατών.

Αυτό επίσης βοηθά να διαδοθεί η φημη για την επιχείρησή σας σε τοπικό επίπεδο και επιδιώκει ένα αριθμό από περιισσότερους από 50 ανθρώπους για κάθε εκδήλωση. Όχι μόνο αυτό, αλλά αυτοί οι άνθρωποι το μεταφέρουν στους φίλους και την οικογένειά τους, και κάθε γεγονός συνεχίζει να αυξάνεται - όπως και οι πωλήσεις. Αυτά τα γεγονότα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προωθήσετε νέα προϊόντα και επίσης να απαλλαγείτε από την υπερβολική απογραφή. Ακόμη και αν οι πελάτες δεν κάνουν αγορές στην εκδήλωση, αυτό θα συμβεί με μεγάλη συχνότητα σύντομα.

2. Επωφεληθείτε από τους τουρίστες

Αν έχετε μεγάλη τουριστική εισροή στην πόλη σας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, προωθήστε το κατάστημά σας στους επισκέπτες, διανέμοντας φυλλάδια στο τοπικό σας κέντρο υποδοχής και επικοινωνώντας με εταιρείες travel tours για να δημιουργήσετε μια αποκλειστική προσφορά για τους πελάτες τους πάνω στα προϊόντα σας.

Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν review sites, όπως το Yelp και το TripAdvisor κατά το σχεδιασμό των διακοπών τους, οπότε βεβαιωθείτε ότι είστε καταχωρημένοι εκεί και στο Google Places. Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να βρίσκονται στα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ακόμα και όταν είναι σε διακοπές, οπότε αυξάνετε τις online δυνατότητες σας για να αυξήσετε την προβολή σας.

Οι πελάτες θα δημοσιεύουν εικόνες από τα πάρτυ απονομής, τις εκδηλώσεις σας και τις διακοπές τους. Βεβαιωθείτε ότι έχετε δει στο feedback ότι οι επισκέπτες σας δείχνουν να είναι δελεασμένοι να ψωνίζουν. Καλύτερα, να τους παροτρύνετε να μιλήσουν για εσάς στο Facebook, το Instagram και στο Twitter, προσφέροντας στους vacationers ένα κουπόνι έκπτωσης εάν μοιράζονται μια φωτογραφία της επιχείρησης σας για τις καλοκαιρινές διακοπές χρησιμοποιώντας τα προϊόντα σας και να σας κοινοποιούν τη φωτογραφία.

3. Αναπτύξτε το επιχειρείν σας έξω από την πόρτα των καταστημάτων σας

Το περπάτημα και η περιπλάνηση με τα πόδια στις εμπορικές περιοχές των πόλεων τείνει να αυξάνεται κατά τους θερμότερους καλοκαιρινούς μήνες τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους τουρίστες, οπότε κάνετε το εμπόρευμα σας να είναι μπροστά στα μάτια και τα ίχνη των βημάτων των περιπατητών. Εάν είναι εφικτό, ωθήστε το κατάστημά σας έξω από την πόρτα, ρυθμίζοντας πίνακες προβολής ή ράφια έξω και μπροστά από το κατάστημά σας στο πεζοδρόμιο. Εκείνοι που περνούν θα δουν τι έχετε να προσφέρετε και πιθανότατα να θέλουν να έρθουν μέσα για να δουν περισσότερα.

Οι βιτρίνες επειδή είναι ακίνητες, βεβαιωθείτε ότι δημιουργείτε μια οπτική εμπειρία με ένα διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο που θα τραβήξει τους αγοραστές στην πόρτα σας. Επωφεληθείτε από μια επίδειξη μέσω της βιτρίνας σας με θέμα το καλοκαίρι ή το ταξίδι ή απλά δημιουργήστε μια συναρπαστική οπτική συλλογή προϊόντων που είναι πιο συναφή με τους πιο ζεστούς μήνες – π.χ. τα καπέλα, τα γυαλιά ηλίου, το βάλσαμο για τα χείλη, ενυδατικά προϊόντα, άλλα αξεσουάρ, κ.λπ.

4. Δημιουργήστε προϊόντα καλοκαιρινής περιορισμένης έκδοσης

Μιλώντας για νέα εμπορεύματα το καλοκαίρι, τώρα είναι η τέλεια στιγμή για να δημιουργήσετε ή να αποθηκεύσετε προϊόντα περιορισμένης έκδοσης τα οποία καλύπτουν τους καλοκαιρινούς μήνες και τους ταξιδιώτες.

Περισσότερο και από τη χρήση της βιτρίνας, χρησιμοποιήστε εύστοχη σήμανση στο πεζοδρόμιο ή στο διάδρομο, ώστε να οδηγήσετε τους δυνητικούς πελάτες σε σας. Αν έχετε ένα καβαλέτο στο πεζοδρόμιο, δέστε μερικά μπαλόνια στις πλευρές και προωθήστε μια πώληση ή ορισμένα νέα προϊόντα καλοκαιριού.

Οι άνθρωποι έχουν συχνά περισσότερο χρόνο για να ψωνίσουν το καλοκαίρι, ώστε να έχετε να επωφεληθείτε τόσο από τους τουρίστες όσο και από τους ντόπιους που θα περάσουν από το κατάστημά σας. Κάνετε το κατάστημά σας κάτι που κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί, και θα είστε έτοιμοι έξω από την πόρτα σας για καλές πωλήσεις το καλοκαίρι.

5. Δημιουργείστε δυναμική ζήτησης με ένα διαγωνισμό

Όταν πρόκειται για το εποχιακό εμπόρευμα, εξετάστε το ενδεχόμενο να διεξάγετε ένα διαγωνισμό ή να προσφέρετ δώρα που ενθαρρύνουν τους πελάτες σας να υποβάλλουν σχέδια για να εμφανίζονται σε προϊόντα περιορισμένης έκδοσης και να τα ανταμείβουν με εκπτώσεις στα τελικά προϊόντα. Όχι μόνο φροντίζετε τους πιστούς πελάτες σας να εμπλέκονται και να επενδύουν και να ασχολούνται με το εμπορικό σήμα σας, αλλά παίρνετε επίσης καλές ιδέες για σχέδια και προϊόντα που οι πελάτες θέλουν πραγματικά.

Όλοι θέλουν την ευκαιρία να κερδίσουν κάτι, τόσο μακριά από τα εποχιακά εμπορεύματα, με ιδέες που θα ενθαρρύνουν τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα, αυξάνοντας παράλληλα την κυκλοφορία στο κατάστημά σας. Αυτό θα μπορούσε να σημάνει την απονομή κουπονιών για ένα δωρεάν προϊόν σαν επιβράβευση σε όσους κάνουν μια αγορά ή να ενθαρρύνει τους πελάτες να μοιραστούν τις καλοκαιρινές φωτογραφίες τους στα κανάλια κοινωνικών μέσων. Η φωτογραφία που παίρνει τα περισσότερα like στα social media, παίρνει την κάρτα δώρων στο κατάστημά σας.

Ο στόχος είναι να αυξηθεί η αλληλεπίδραση και να οικοδομηθεί και επιβραβευθεί από τους καταναλωτές η αναγνωρισιμότητα της μάρκας.