Στις αλυσίδες μεταφέρεται η πίεση για να συγκρατήσουν τις αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα.


Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2021


Στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ πέφτει το βάρος των απορρόφησης των ανατιμήσεων που προκύπτει από την σημαντική αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, η οποία σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων φέρνει ανατιμήσεις που ανέρχονται στα επίπεδα του 25% έως και 30%, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα προϊόντα που προέρχονται από πρόβειο και κατσικίσιο γάλα. Κι αυτό γιατί όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν την αγορά, η έφοδος που πραγματοποίησαν τα κλιμάκια της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε μεγάλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την περασμένη εβδομάδα, μόνο τυχαίες δεν μπορούν να θεωρούνται.

Την ίδια στιγμή έντονος είναι ο προβληματισμός στα υψηλά κλιμάκια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, για το ποια θα πρέπει να είναι η στάση που οφείλουν να ακολουθήσουν επί του θέματος. Ωστόσο δεν λείπουν και οι επικεφαλής επιχειρήσεων που ξεκαθαρίζουν με κάθε τρόπο ότι δεν μπορούν παρά να μεταφέρουν τις αυξήσεις τιμών και στο ράφι.

Αδυνατούν οι προμηθευτές να συγκρατήσουν τις αυξήσεις

Σε όλα τα παραπάνω είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι προμηθευτές αδυνατούν εκ των πραγμάτων να απορροφήσουν τις αυξήσεις, με αποτέλεσμα όλο το βάρος να μετακυλύεται πλέον στις αλυσίδες.

Χαρακτηριστικό πάντως είναι το γεγονός ότι η παρέμβαση και η έρευνα των κλιμακίων της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ έγινε σχεδόν ταυτόχρονα με την τηλεδιάσκεψη που είχε ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης με τα σούπερ μάρκετ και τους επικεφαλής τους την περασμένη εβδομάδα. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ασκεί πιέσεις προς τις αλυσίδες να συγκρατήσουν τις αυξήσεις, κάτι που στην πράξη δεν φαίνεται εφικτό να συμβεί.

Κατά πληροφορίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχώρησε σε έρευνα στα κεντρικά του Σκλαβενίτη, της ΑΒ Βασιλόπουλος, της Μασούτης, των My Market, της Κρητικός αλλά και του Γαλαξία.

 

Γιώργος Λαμπίρης

Πηγή: FOODReporter Δευτέρα 13-09-2021/0570