Ευνοϊκό το περιβάλλον και για τα προϊόντα delicatessen


Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020


Τις κατηγορίες ελληνικών προϊόντων που παρουσιάζουν θετικές προοπτικές διεύρυνσης της παρουσίας τους στην αγορά της Τσεχίας παρουσιάζει στην ετήσια έκθεσή του για το 2019 το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Πράγα.

Νωπά φρούτα/λαχανικά

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, τα ελληνικά φρούτα βρίσκονται ήδη στην τσεχική αγορά και ορισμένα εξ αυτών κατέχουν υψηλές θέσεις μεταξύ των ελληνικών εξαγωγών στην Τσεχία, οι εξαγόμενες ποσότητες, όμως, έχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Π.χ., η αξία των εσπεριδοειδών που εξήγαγε η Ελλάδα στην Τσεχία το 2019 ανήλθε περίπου στο 10% της αξίας που εξάγει η πρώτη στην κατηγορία, Ισπανία, και στο 4% του συνόλου, ενώ η ποσότητα των ελληνικών εξαγόμενων στην Τσεχία πυρηνόκαρπων ανήλθε στο ένα τέταρτο της ποσότητας που εξήγαγε η πρώτη στην κατηγορία, Ιταλία, και στο 7% του συνόλου.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Δεδομένης της σταθερά αυξανόμενης ζήτησης για στραγγιστά γιαούρτια στην τσεχική αγορά, η συγκυρία κρίνεται ευνοϊκή, από πλευράς μάρκετινγκ, και υπό την προϋπόθεση ανταγωνιστικής προσφοράς, για τη διευρυμένη είσοδο των ελληνικών γιαουρτιών στην αγορά και μαζί με αυτά και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων, τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα της ελληνικής προέλευσης και να διατεθούν ταυτόχρονα.

Τρόφιμα μεσογειακής διατροφής - Προϊόντα delicatessen

Το σταθερά αυξανόμενο μέσο διαθέσιμο εισόδημα των Τσέχων, καθώς και μια υπολογίσιμη μάζα εύπορων αλλοδαπών εταιρικών στελεχών και εισοδηματιών που διαβιούν στην Πράγα, δημιουργούν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την προώθηση γευστικών πειραματισμών.

Ήδη στην Πράγα υπάρχει μια πληθώρα εστιατορίων με κουζίνες από όλον τον κόσμο, τα καταστήματα delicatessen έχουν μια αυξανόμενη παρουσία, ενώ και τα προϊόντα delicatessen κερδίζουν αργά αλλά σταθερά θέση και στα σούπερ μάρκετ. Παρά ταύτα, η παρουσία των παραδοσιακών ελληνικών τροφίμων στην Τσεχία είναι αρκετά περιορισμένη και απέχει αρκετά από την επίτευξη της πλήρους δυναμικής της, ενώ τα ελληνικά delicatessen προϊόντα είναι ως επί το πλείστον άγνωστα. Συγκριτικά, τα τυπικά ιταλικά, γαλλικά αλλά και ισπανικά τρόφιμα, delicatessen ή μη, έχουν μια επαρκή έως και ευμεγέθη παρουσία στην αγορά.

Οίνοι - Αποστάγματα

Στην έκθεση επισημαίνεται ακόμα ότι, καθώς η οινική αγορά στην Τσεχία είναι αρκούντως αναπτυσσόμενη, ο ελληνικός οίνος θα μπορούσε να διεκδικήσει μια μεγαλύτερη από την αμελητέα τρέχουσα παρουσία του στη χώρα. Επίσης, εκτιμάται ότι τα ελληνικά αποστάγματα θα είχαν, λόγω της ιδιαιτερότητας τους, σημαντική δυνατότητα διείσδυσης στην αγορά.

Σπύρος Πιστικός

Πηγή: FoodReporter Τευχος #0306 25-06-2020