Η στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές και σε μεγαλύτερη ποικιλία ειδών υγιεινής


Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2020


Τις έξι κύριες καταναλωτικές συνήθειες που άλλαξαν σε βάθος τριών εβδομάδων, εξαιτίας της εξάπλωσης του κορονοϊού, εντόπισε η Nielsen. Οι νέες αυτές συνήθειες αλλάζουν τις προτεραιότητες των προϋπολογισμένων δαπανών από την πλευρά των καταναλωτών, με τους τελευταίους να δίνουν βάρος σε είδη έκτακτης ανάγκης και είδη υγιεινής.

Η μελέτη της Nielsen  για την αγορά των Η.Π.Α. υπογραμμίζει πόσο γρήγορα οι καταναλωτές μπορούν να αφομοιώσουν και να επεξεργαστούν νέες πληροφορίες σχετικά με τις επιδημίες και στη συνέχεια να συνδέσουν αυτή την πληροφόρηση με τις αποφάσεις που λαμβάνουν για τις δαπάνες τους.

Τι αλλάζει στη συμπεριφορά των καταναλωτών

1.      Προληπτικές αγορές σε είδη υγιεινής: Από την πλευρά των καταναλωτών, αυξάνεται το ενδιαφέρον για είδη που προωθούν γενικότερα την υγεία και την ευεξία. 

2.      Προτεραιότητα σε είδη έκτακτης ανάγκης: Οι πρώτες αγορές στις οποίες προχωρούν οι καταναλωτές σχετίζονται με προϊόντα που τους προστατεύουν από τον ιό και διασφαλίζουν τη δημόσια υγεία, όπως είναι οι μάσκες.

3.      Δημιουργία αποθεμάτων: Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών φροντίζει να προετοιμάζει την αποθήκη του, στοκάροντας προϊόντα με μακρά διάρκεια ζωής, όπως είναι οι κονσέρβες, καθώς και να αυξάνει την ποικιλία των καθαριστικών και των ειδών υγιεινής στα ντουλάπια του. Παράλληλα, μεγαλώνει το καλάθι των αγορών.

4.      Προετοιμασία για καραντίνα: Οι καταναλωτές προετοιμάζονται για – ενδεχόμενη – καραντίνα. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξάνονται, οι επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα μειώνονται, ενώ οι λιανεμπορικές αλυσίδες λειτουργούν υπό την πίεση της μείωσης των αποθεμάτων.

5.      Περιορισμένες μετακινήσεις: Οι μετακινήσεις για αγορές περιορίζονται και η ηλεκτρονική αποθεματοποίηση γίνεται δυσκολότερη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ανησυχία για ανατιμήσεις, με δεδομένη τη μείωση του διαθέσιμου αποθέματος στα καταστήματα.

6.      Οι εξαιρέσεις που γίνονται κανόνες: Ακόμα και στις περιπτώσεις των καταναλωτών που επιστρέφουν στην καθημερινότητα και στις πρότερες συνήθειες, επιδεικνύουν μεγαλύτερη προσοχή αναφορικά με την υγεία τους και την πρόληψη ασθενειών. Η Nielsen εκτιμά ότι μπορεί να αποτελέσουν κανόνα από εδώ και  στο εξής, τόσο η αγορά περισσότερων ειδών υγιεινής, όσο και η στροφή προς το e-commerce.

Πηγή: FoodReporter Τεύχος #0241 16/3/2020