Συγκρατημένη η εικόνα της αγοράς κατά το πρώτο χρονικό διάστημα του έτους


Παρασκευή, 28 Μαΐου 2021


Συγκρατημένη διαδρομή καταγράφει στο πρώτο τετράμηνο του έτους το οργανωμένο λιανεμπόριο σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση του θέματος, εάν συγκρίνει κανείς με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν και παρατηρήθηκε το καταναλωτικό άλμα της αγοράς και το έντονο στοκάρισμα συγκεκριμένων προϊόντων από το κοινό. Πλέον τα δεδομένα εξελίσσονται εντελώς διαφορετικά καθώς μετά τον έντονα ανοδικό Μάρτιο-Απρίλιο του 2020, φέτος αρκετές κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν σημαντική διαφοροποίηση ως προς την προτίμηση του Έλληνα καταναλωτή προς αυτές.

Πτωτικές τάσεις στις πωλήσεις των FMCG

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στο τρίμηνο οι πωλήσεις στα FMCG κατέγραψαν μεταβολή +0,3%, ποσοστό που όπως αναφέρουν εκτιμάται ότι κατήλθε στο -1% στο τετράμηνο – καθότι δεν υπάρχουν ακόμη τα στοιχεία μετρήσεων – και ότι θα κινηθούν έτι περαιτέρω πτωτικά, περίπου στο -1,5% με 2% στο πεντάμηνο του 2021.

Πρωτιά του Σκλαβενίτη με ανοδικές τάσεις στο μυαλό του Έλληνα καταναλωτή

Tην ίδια στιγμή ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σύμφωνα με έρευνες που αφορούν στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και πραγματοποιούνται σε σημαντικό δείγμα καταναλωτών, ο Σκλαβενίτης σε επίπεδο top of mind awareness, δηλαδή στο κατά πόσο αποτελεί πρώτη επιλογή - σκέψη των καταναλωτών για τις αγορές τους, στην Αθήνα κατά το πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς κατέγραψε άνοδο κατά 8%.

Την ίδια στιγμή το αντίστοιχο ποσοστό καταγράφηκε και πάλι ανοδικό κατά 4%, κερδίζοντας μάλιστα σε αυτή την περίπτωση και έδαφος από τον Μασούτη. Συνολικά στην Ελλάδα σημειώνεται ότι ο Σκλαβενίτης τοποθετείται στην πρώτη θέση στο μυαλό του καταναλωτή για τις αγορές του, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος και στην τρίτη βρίσκεται ο Μασούτης.

Επί της ουσίας το συγκεκριμένο εύρημα προκύπτει από ερώτημα στο οποίο ο καταναλωτής που συμμετέχει στην έρευνα καλείται να αναφέρει όσες περισσότερες αλυσίδες του έρχονται στο μυαλό κατά σειρά ως αυτόματη απάντηση, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που του δίνεται να δώσει την απάντησή του ούτως ώστε αυτή να ενέχει όσο το δυνατόν περισσότερο το στοιχείο του αυθορμητισμού

Γιώργος Λαμπίρης

Πηγή: FOODReporter #0506/21-05-2021