Με υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, αρκετά υψηλότερο από το υπόλοιπο λιανεμπόριο, «έτρεξε» ο κλάδος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου.


Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2019


 

Καθοριστική είναι η συμβολή των μη συσκευασμένων («χύμα») προϊόντων, που εμφανίζουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και των προϊόντων της κατηγορίας bazaar (οικιακός εξοπλισμός, σκεύη και άλλα) λόγω και της επαναδραστηριοποίησης των καταστημάτων της πρώην αλυσίδας «Μαρινόπουλος», υπό τον τρέχοντα έλεγχο της «Σκλαβενίτης».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αξία των πωλήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ (σ.σ. οι μετρήσεις της Nielsen αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2019)  αυξήθηκε κατά 5,5% σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Η μεγαλύτερη ομάδα προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, τα λεγόμενα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs - Fast Moving Consumer Goods), βασικά δηλαδή είδη διατροφής, νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, εμφανίζουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 3,8%. Στις επιμέρους κατηγορίες καταγράφεται αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 4,5% στα τρόφιμα-ποτά, κατά 1,8% στα προϊόντα οικιακής χρήσης και 1,1% στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες αποτελούν αυτές στις οποίες πραγματοποιούνται οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες (συνήθως υπό τη μορφή «1+1 δώρο»), γεγονός που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τη μικρή μόνο ενίσχυση του αντίστοιχου τζίρου και την πτώση ταυτόχρονα των περιθωρίων κέρδους για λιανεμπόρους και προμηθευτές.

Τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και αυτά που απαιτούν ζύγιση προϊόντα (χύμα) καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 10,5% στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2018. Κατά 5,9% έχει αυξηθεί η αξία των πωλήσεων στο σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.). H σημαντική αύξηση οφείλεται κατ’ αρχάς στην επαναλειτουργία του μεγάλου δικτύου καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος», καθώς και στην αύξηση των προϊόντων αυτών στα ράφια και στις υπόλοιπες αλυσίδες με πιο χαρακτηριστική περίπτωση αυτήν της αλυσίδας Μy Market.