Στο 4% η ανάπτυξη πωλήσεων FMCGs την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου


Τρίτη, 28 Ιουλίου 2020


Ανάπτυξη 4% καταγράφει για την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου και κατ’ επέκταση του β’ εξαμήνου του 2020 η IRI, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις FMCGs μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου της ελληνικής αγοράς. Ειδικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 5 Ιουλίου ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ξεπέρασε τα 120 εκατ. ευρώ, έναντι 115 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα, όπως φαίνεται στον Πίνακα 1.

Η υπερκατηγορία των τροφίμων ήταν η μοναδική που κινήθηκε ανοδικά μεν, αλλά χαμηλότερα του μέσου όρου, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 2,4%, ενώ με ταχύτερο ρυθμό έτρεξαν τόσο τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας, όσο και τα είδη νοικοκυριού.

Ισχυρότερη ανάπτυξη για Θεσσαλονίκη και Κρήτη

Στον Πίνακα 2 φαίνεται πως η Αττική κινήθηκε πιο κοντά στα επίπεδα της συνολικής ανάπτυξης – με τον τζίρο να αυξάνεται κατά 5,5% - την οποία υπερέβησαν αρκετά τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης και της Πελοποννήσου, τρέχοντας με 9,2% και 7,2% αντίστοιχα.

Δεδομένης και της μειωμένης τουριστικής κίνησης που φέρεται να έχει αντίκτυπο και στον κύκλο εργασιών των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, η μοναδική περιοχή με διψήφια ύφεση ήταν η Κρήτη.

Τρέχουν με +15% οι μεγάλες σάλες

Αναφορικά με τους τύπους των καταστημάτων όλοι είδαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου, κατά πώς απεικονίζεται στον Πίνακα 3. Το βήμα της άνοιξε με διαφορά η κατηγορία των μεγάλων καταστημάτων, ενώ οι πωλήσεις στις μικρές σάλες αυξήθηκαν οριακά. Αυτό εξηγείται από το γεγονός πως οι καταναλωτές φέρεται να συνεχίζουν να επιλέγουν τα μεγαλύτερα καταστήματα για τα ψώνια τους.

Οι δύο μεσαίες σε επιφάνεια κατηγορίες καταστημάτων – που κατέχουν και τη μερίδα του λέοντος στην πίτα των συνολικών πωλήσεων – σημείωσαν μονοψήφια άνοδο.

Χριστίνα Παπαγιάννη

Πηγή: FoodReporter τεύχος #0324 21/07/2020