Νωρίτερα αυτό το έτος, μια μελέτη από την ομάδα καταναλωτών της εταιρείας «Which?» διαπίστωσε ότι τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ γίνονται μικρότερα, αλλά οι τιμές δεν ακολουθούν την μείωση του μεγέθους.


Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2018


Τα ρολά τουαλέτας, τα μπισκότα σοκολάτας και ο χυμός πορτοκαλιού ήταν μεταξύ των προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος, γεγονός που σημαίνει ότι οι πελάτες πληρώνουν περισσότερο για λιγότερα.

"Η συρρίκνωση των προϊόντων μπορεί να είναι ένας ύπουλος τρόπος αύξησης των τιμών. Θέλουμε οι κατασκευαστές και τα σούπερ μάρκετ να τηρούν διαφάνεια, ώστε οι καταναλωτές να μην παραπλανούνται ", ανέφερε ο Richard Headland συντάκτης του Which?.

Τα σουπερμάρκετ σχεδιάζουν να μειώσουν τα μεγέθη συσκευασίας και να χρησιμοποιήσουν λιγότερο δαπανηρά συστατικά για να εξοικονομήσουν χρήματα, μετά την ψηφοφορία του Ηνωμένου Βασιλείου για έξοδο από την ΕΕ.

Η στερλίνα μειώθηκε κατά 10% μετά το δημοψήφισμα της ΕΕ τον Ιούνιο, αυξάνοντας τις τιμές των εισαγόμενων συστατικών, σύμφωνα με την Τράπεζα της Αγγλίας.

Η Τράπεζα της Αγγλίας έχει προειδοποιήσει τους αγοραστές ότι ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης τροφίμων «επανεντάσσουν» τα προϊόντα τους σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τις τιμές σε επίπεδο προ-Brexit για να διατηρήσουν ευτυχείς τους πελάτες τους που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις τιμές.

"Οι έμποροι λιανικής πώλησης ήταν πολύ προσεκτικοί σχετικά με τυχόν αυξήσεις των τιμών, δεδομένου ότι οι καταναλωτές παρέμειναν ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις τιμές και έτσι η έκταση και ο χρόνος πώλησης από το ράφι θα εξαρτάτο σε μεγάλο βαθμό από τις ενέργειες των ανταγωνιστών, ιδιαίτερα στη λιανική πώληση τροφίμων" και των επιχειρηματικών συνθηκών, ανέφερε η τράπεζα της Αγγλίας.

"Ορισμένοι λιανοπωλητές τροφίμων ανασχεδίασαν τα προϊόντα τους με σκοπό την διατήρηση των υφιστάμενων τιμών. Στα μη διατροφικά αγαθά, ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης άρχισαν να αυξάνουν τις τιμές ως απάντηση στο αυξανόμενο κόστος υλικών, ιδιαίτερα για τα προϊόντα που πληρώνονται με ρήτρα δολαρίου ΗΠΑ, αλλά ο αντίκτυπος αναμενόταν να εξεταστεί πληρέστερα μέχρι το 2017 ", πρόσθεσε.

Οι ομάδες καταναλωτών προειδοποίησαν προηγουμένως ότι οι λιανοπωλητές έχουν συρρικνώσει τα μεγέθη των προϊόντων για να διατηρήσουν τις τιμές χαμηλές ή να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους τους.